Amigo er kalibreret med de dele der fulgte med fra starten. Bytter man dele ud, vil kalibreringen således ikke passe længere, og skal derfor udføres på ny.
FAQ
Mekanik
Robotten bliver grundigt kalibreret inden den forlader fabrikken. I visse tilfælde kan en genkalibrering dog være nødvendig, hvis den fx har været udsat for en hårdhændet flytning. Kontakt os for hjælp til dette.
Forbindelse
Fra du tilslutter Amigo til en strømkilde, tager det 2 minutter før hotspot er synligt og du kan tilslutte robotten.
Dette tyder typisk på at WiFi antennen har mistet forbindelsen til den indbyggende WiFi router. Ring til os, så vi kan tjekke om dette er tilfældet.
Robotten kan kun være forbundet til en telefon ad gangen. Sørg for at lukke appen på de enheder som ikke bruger robotten.
Hvis problemet fortsætter, kan du genstarte robotten.
Dette sker typisk når robotten lige er tændt, og derfor skal have nogle minutter til at starte op.
Afbryd forbindelsen og vent 2 minutter, inden du tilslutter igen. Derudover kan stor WiFi aktivitet i området have indflydelse på WiFi udfald.
Opstart
Dette tyder på at nødstop er aktiveret. Tjek både nødstopsknappen samt om der er et offerplade i robotten.
Der skal altid være indsat en offerplade i robotten, inden den starter op. En sensor detektorer om der er indsat en offerplade.
Homing
Som udgangspunkt skal robotten køre mod venstre, når der homes.
Det modsatte sker, hvis robotten allerede er hjemme, og således dækker homing sensoren, hvor den kører mod højre og tilbage igen så snart den er kørt fri af sensoren.
Hvis robotten kører mod højre, selvom selvom er fri, kan det enten skyldes en sensorfejl eller at en metalstump afdækker sensoren, og derved giver et falsk signal.
a) Undersøg om sensoren er fri for snavs. Undersøg også med en stump metal, at sensoren lyser orange når ikke tastet, og slukker lyset når metallet dækker sensoren.
b) En løs forbindelse fra sensor til robot, giver anledning til falsk signal. Kontakt os for at afhjælpe med at undersøge dette.
En homingsekvens udløber efter en bestemt tidsrum. Hvis robotten under opstart har været langt fra sin homingposition, kan der derfor opstå en timeout.
Dette er en sikkerhedsforanstaltning så robotten stopper i tilfælde af sensorfejl.
For at komme videre, skal du blot nulstille fejlen og home igen.
Fejl
AxisError er fejl relateret til motorer, og kan fx. skyldes at motorer ikke er tilsluttet eller at de bliver blokeret under kørsel.
Opstår en sådan fejl, kan du klikke på fejlen i kontrolpanelet, under Fejl. Dette åbner en oversigt som beskriver fejlen.
LagError: Et udtryk for at en motor (Y eller rotationsakse) bliver blokeret under kørsel. Undersøg om alle akser kan bevæge sig frit.
Module power supply error occured: Ingen forbindelse til en eller flere motorer. Undersøg om alle stik sidder korrekt i.
Se punkterne under Homing. Kontakt os, hvis problemet stadig ikke kan afhjælpes.
App
Stemmestyring
Flere ting kan følge til ovenstående. Tjek alle punkter:
a. Stemmestyringen afhænger af den app der hedder Google. Åbn GooglePlay, søg efter Google og tjek appen er installeret og aktiveret.
b. Stemmestyringen afhænger også af en aktiv internetforbindelse. En langsom forbindelse medfører også langsom stemmestyring.
Sørg for at du har forbindelse. Du kan sagtens være forbundet til et WiFi netværk, uden at denne har internetforbindelse udadtil.
Hvis stemmestyringen fungerer uden headset, men ikke med headset, kan dette skyldes en dårlig forbindelse i kablet mellem telefon og headset.
Prøv derfor med et andet headset, eller tjek om kablet er i orden.
Andet
Denne fejl optræder typisk hvis du forsøger at sende en skæringsopgave over til robotten, hvor materialestørrelsen er for stort, i forhold til hvad robotten kan skære.
Dobbelttjek at materialestørrelsen er inden for robottens grænser.
En sjælden gang kan fejlen dog skyldes en opdateringsfejl i appen, og du skal nulstille appen.
Se Hvordan nulstiller jeg appen? for vejledning hertil.
Du kan nulstille appen på følgende måde:
1. Åbn Indstillinger fra appen.
2. Find Nulstil app knappen og tryk.
3. Bekræft.
One more question?
If you still cannot find what you’re looking for, don’t hesitate reaching out to us.